1989r. Firma BJM rozpoczęła swoją działalność w 1989 roku w Wołominie
świadcząc usługi serwisowe w zakresie systemów mikrokomputerowych dla
instytucji administracji państwowej oraz przedsiębiorstw i zakładów
produkcyjnych.
1999 / 2000r. W 1999 roku została przekształcona w spółkę z
ograniczoną odpowiedzialnością, której podstawowym zadaniem była
kontynuacja dotychczasowej działalności o profilu informatycznym oraz
zarządzanie i obrót nieruchomościami. W 2000 roku zakupiono ok. 60.000
m2 terenów w samym centrum Wołomina, na których niegdyś działał tzw.
Zakład „A” PP Huty Szkła Wołomin. Huta Szkła została zbudowana na początku XX wieku i w najlepszym
okresie zatrudniała ponad 2000 osób. Dzięki niej Wołomin zaczął się
rozwijać, a jednocześnie przyciągał ludność i inwestorów. Firma BJM
chce kontynuować proces rozwoju naszego miasta oraz prowadzić do jego
dalszego wzrostu gospodarczego. Dlatego też nabyła ona nieruchomości, a
następnie je wyremontowała, zmodernizowała i przystosowała do obecnych
wymagań na rynku lokali usługowych, biurowych i handlowych, tak aby
Wołomin stał się konkurencyjny dla rozwiniętych ośrodków gospodarczych.
W jednym z zakupionych budynków mieściła się siedziba wołomińskiego oddziału firmy Ster Projekt S.A.
wraz z ogromnym zapleczem kadrowym i technicznym, zajmująca się przede
wszystkim projektowaniem, budową i integracją systemów informatycznych.
Kolejny budynek został w pełni zmodernizowany na potrzeby lokacji
firm typu call-center (usługi telemarketingowe, infolinie itp.) oraz
centrum ISP (Internet Service Provider), co wymagało zastosowania
najnowocześniejszych technologii. Tutaj swoje siedziby mają takie firmy
jak: ASK (Axel Springer Kontakt), Aster City oraz firma Booz, Alen
& Hamilton z USA.
2002r.
W związku ze sprzyjającymi warunkami infrastrukturalnymi oraz
dogodną, centralną lokalizacją w Wołominie spółka BJM w 2002 roku rozszerzyła swoją
działalność o sprzedaż usług internetowych. W tym celu został powołany
samodzielny zespół odpowiedzialny za świadczenie w/w usług.
Wykorzystano między innymi komin hutniczy o wysokości ponad 60 metrów
jako maszt telekomunikacyjny, na którym zamieszczono najnowocześniejsze
radiowe stacje bazowe.
Rozbudowane zaplecze techniczne, warunki infrastrukturalne oraz
wiedza i doświadczenie kadry pozwoliło na rozwinięcie następnej gałęzi
w działalności firmy – projektowania, wdrażania i dystrybucji systemów
obejmujących kompleksowe rozwiązania z zakresu systemów pomiarowych, w
szczególności zdalnego odczytu liczników energii elektrycznej, gazu,
ciepłej wody i innych mediów. Ponadto firma świadczy usługi
projektowania, wdrażania i dystrybucji systemów klimatyzacji i
wentylacji dla średnich i dużych obiektów (kina, teatry, sale
konferencyjne, produkcyjne itp.) stosując rozwiązania takich firm jak
LENOX, McQuay i inne.
2003 / 2006r.
Na dzień 1 października 2006 roku firma łącznie zatrudnia 14 osób i stale współpracuje z 20 kontrahentami. Jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000069524 i posiada kapitał zakładowy w wysokości 4.258.000 PLN.
Wiedza i wieloletnie doświadczenie kadry
zarządzającej, profesjonalizm i zaangażowanie pracowników, świadomość
celu, w jakim firma została zawiązana, oraz doskonała pod względem
technologicznym infrastruktura pozwala nam na budowę najlepszej
przyszłości. Naszą misją jest pobudzenie Wołomina i jego okolic do
wzrostu gospodarczego tak aby był on równorzędnym partnerem na otwartym rynku Unii
Europejskiej gdzie oferowane usługi są bardzo konkurencyjne pod względem jakości technologii,
wykonania i ceny. Idąc dalej, firma BJM zamierza rozwinąć swoją
działalność i w przyszłości oferować usługi w zakresie projektowania i
obsługi systemów zarządzania kompleksami budynków
usługowo-biurowo-handlowych. Wspólnie „budujemy naszą przyszłość”.
Firma BJM ma jasną i konkretną wizję naszej
przyszłości, którą wspólnie budujemy. Wizją tą jest dobrze rozwinięte i
prosperujące miasto Wołomin – miasto, które przyciąga inwestorów swoją
rozbudowaną infrastrukturą, zaawansowanymi technologiami,
produkcyjno-usługowym charakterem, dostępnością szerokiego wachlarza
oferowanych usług i wysoką ich jakością. W miejscu w którym stał Zakład
„A” Huty Szkła – niegdyś symbol rozwoju i bogactwa Wołomina, a obecnie
oznaka słabości i bankructwa – powstanie nowoczesne centrum
gospodarcze. Długoterminowe plany naszej firmy sięgają znacznie dalej niż granice
Polski. Zarząd firmy BJM ma zamiar rozszerzyć zasięg oferowanych usług
o wszystkie główne miasta polskie, a następnie również o rynki zachodnioeuropejskie.
Zarząd firmy BJM opracował długoterminowy plan
strategiczny, który doprowadzi spółkę do realizacji jej celów.
Podstawowymi jego założeniami jest poszerzanie, urozmaicanie i
doskonalenie oferty firmy w zakresie świadczonych usług. W związku z
rozbudowaną działalnością spółki plan strategiczny został podzielony na
kilka części. Pierwsza z nich to zarządzanie i obrót nieruchomościami. Plan
taktyczny zakłada dynamiczny rozwój tej gałęzi działalności w związku z
rozwojem rynku nieruchomości i wzrostem zainteresowania inwestycjami w
miastach podwarszawskich. W tym celu został powołany zespół, którego
rola polega na świadczeniu wszelkich usług związanych z najmowaniem
lokali przez Klientów oraz dostosowywaniem
warunków do ich potrzeb, obsługą pozostałych budynków magazynowych i
biurowych, poszukiwaniem nowych inwestorów i opracowywaniem planów
zagospodarowania terenów.
Drugą część planu stanowi świadczenie usług internetowych. Plan
taktyczny zakłada dalszy rozwój i poszerzanie wachlarza oferowanych
usług. Dział ten ściśle współpracuje z działem nieruchomości w zakresie
podłączania budynków najmowanych przez Klientów do wspólnych sieci
teleinformatycznych i Internetu. Ponadto świadczy usługi Klientom
zewnętrznym podłączając do Internetu domy wolnostojące i budynki
wielomieszkaniowe na terenie powiatu wołomińskiego.
Kolejna część planu zakłada rozwój działu energetycznego. Firma BJM
w tym zakresie oferuje nie tylko sprzedaż liczników energii
elektrycznej, gazu, wody i innych mediów oraz systemów zdalnego ich
odczytu, systemów zasilania awaryjnego, ale również projektowanie,
budowę, wdrażanie, doskonalenie i przebudowę systemów energetycznych.
Ostatnią częścią planu są systemy klimatyzacyjne. Plan taktyczny
zakłada rozszerzenie świadczonych usług w zakresie projektowania i
wdrażania zaawansowanych systemów klimatyzacyjnych o ich rozbudowę,
doskonalenie oraz dystrybucję klimatyzatorów.
Długoterminowy plan strategiczny zakłada połączenie wszystkich
działów firmy BJM w celu stworzenia jednego centrum projektowania i
budowy systemów zarządzania kompleksami usługowo-biurowo-handlowymi
oraz ich administrowania. Jedynie dział Internetu jest przewidziany
jako oddzielna komórka świadcząca usługi Klientom zewnętrznym, a w
szczególności na obszarach niespełniających wymagań technicznych u
innych operatorów.
Na dzień 1 października 2006 roku firma BJM zatrudnia 14 osób.
Jednocześnie pozostaje w stałej kooperacji z ponad 20 kontrahentami.
Kadra pracownicza każdej firmy jest kluczowym elementem jej rozwoju i
sukcesu. Dlatego też dobór pracowników i ich obowiązków stanowi jeden z
najważniejszych kroków umożliwiających dalszy rozwój firmy.
Jednocześnie jednak każdy pracownik powinien mieć świadomość misji
firmy i utożsamiać się z założeniami jej wizji. Niezwykle ważną rolę
odgrywa dopasowanie wykształcenia, doświadczenia, umiejętności i
wrodzonych zdolności pracownika do specyfiki i charakteru wykonywanej
pracy. Nam się to udało. Wszyscy nasi pracownicy są wysokiej klasy
specjalistami. Wykształceni bądź w trakcie nauki utożsamiają się z
założeniami i planami firmy, są zaangażowani i zmotywowani. A to
stanowi klucz do dalszego, dynamicznego rozwoju BJM.